Beste lezer,
Wat leuk dat u even de tijd neemt om deze eerste blog te lezen.
Tegelijk met de lancering van mijn nieuwe website, leek het me leuk om blogs te schrijven.
Blogs over bepaalde onderwerpen waarmee ondernemers te maken kunnen hebben, maar ook over ervaringen, tips en wetenswaardigheden uit de dagelijkse praktijk. Sommige met een humoristische kwinkslag, andere met een wat serieuzere ondertoon.
Mijn bedoeling is om minimaal één keer per maand een blog te schrijven. De ene keer gaan ze over één specifiek onderwerp dat in de actualiteit is, bijvoorbeeld op financieel gebied, en de andere keer over algemene zaken die met name bedrijven in het MKB aangaan of de ondernemer persoonlijk.
Ze geven antwoord op vragen zoals:
– welk tarief moet ik hanteren voor mijn diensten?
– wel of niet personeel aannemen?
– hoe kan ik mijn administratie zo efficiënt mogelijk voeren?
– hoe groot moet mijn financiële buffer zijn voor (onverwachte) uitgaven?
– heb ik mijn bedrijfsrisico’s voldoende afgedekt?
– heb ik mijn pensioen goed geregeld?
Het doel van mijn blogs is om mijn kennis op een toegankelijke manier te delen, en daarnaast een inkijkje te geven in de dagelijkse praktijk van een financieel advies/administratiekantoor.
Ik hoop hiermee de soms verplichte kost waarmee een onderneming of ondernemer te maken heeft, op een heldere manier te brengen, waardoor we het ondernemen nog leuker kunnen maken.
Ik ben heel benieuwd wat mijn blogs met u doen. Plaats daarom gerust uw opmerkingen en deel de blogs met anderen zodat ook zij hun voordeel ermee kunnen doen.
Graag tot mijn volgende blog!
0 reacties